Na jarenlange succesvol ondersteunen door Oomen van voornamelijk horecaondernemers en coffeeshops is het idee ontstaan om de administratie voor deze bedrijven zelf te gaan bijhouden.
Een horecaondernemer heeft dikwijls onvoldoende kennis van boekhouden en een boekhouder heeft daarentegen minder inzicht in de dagelijkse administratieve processen van een coffeeshop. Oomen Administratiekantoor is een specialist in deze processen en kan daarom gemakkelijker en beter de administratie bijhouden en waar nodig de dagelijkse processen verbeteren zodat problemen worden voorkomen.
Oomen is in 2006 begonnen met Oomen Fiscaal Onderzoek en Advies. Als fiscalist heeft hij daarvoor meer dan 20 jaar bij de Belastingdienst gewerkt. Oomen weet als geen ander hoe de administratieve verplichtingen van horecabedrijven uitpakken, vooral indien het verkrijgen van inkoopfacturen een probleem oplevert, zoals bij coffeeshops.
Ruud Oomen (zoon) is op 1 januari 2014 bijgetreden. Hij heeft als bedrijfskundige meer dan 5 jaar gewerkt in het bedrijfsleven. Daarnaast heeft hij in deze periode ook vaker administraties en kasregisters geanalyseerd voor Oomen. Hij heeft dus veel ervaring met administraties van horecabedrijven en coffeeshops. Op dit moment volgt hij deeltijd de verkorte opleiding Rechten aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Hiervoor heeft hij al een opleiding (technische) bedrijfskunde succesvol afgesloten.
Daan Oomen (zoon) is als laatste toegetreden en heeft jarenlang gewerkt in het bedrijfsleven. Hij heeft veel ervaring op het gebied van relatiemanagement en zorgt voor direct en goed contact met de klanten.
OAK werkt samen met Oomen Fiscaal Onderzoek en Advies, en CTB & AA accountants.